Στις 16 Οκτωβρίου 2019 πραγματοποιήθηκε στο Ελσίνκι το 4ο Φόρουμ του Ευρωπαϊκού Δικτύου EQAVET στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για την 4η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Επαγγελματικών Δεξιοτήτων (4th European Vocational Skills Week). Το Φόρουμ διοργανώθηκε από τη Γραμματεία του Δικτύου EQAVET. Ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. συμμετείχε στη Συνάντηση στο πλαίσιο των υποχρεώσεών του ως Εθνικό Σημείο Αναφοράς (NRP) του Ευρωπαϊκών Δικτύου EQAVET και εκπροσωπήθηκε από την κα Καρνεμίδου Αναστασία, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Επικοινωνίας & Ανάπτυξης – Μέλος της Ομάδας Έργου του Προγράμματος EQAVET NRP 2019-2021 και τον κ. Γλάρο Αντώνη, Προϊστάμενο του Τμήματος Εθνικού Συστήματος Ποιότητας της Διεύθυνσης Επικοινωνίας & Ανάπτυξης – Υπεύθυνου του Προγράμματος EQAVET NRP 2019-2021   

Κεντρικό θέμα του Φόρουμ ήταν η εφαρμογή της διασφάλισης ποιότητας στην εκπαίδευση ενηλίκων και στη Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση και ο υποστηρικτικός ρόλος που επιτελεί η διασφάλιση της ποιότητας στους ενήλικες. Ειδικότερα, παρουσιάστηκε η εφαρμογή της νέας στρατηγικής της Φινλανδίας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ). Κατά τη διάρκεια του Φόρουμ πέραν των συζητήσεων και της ανταλλαγής καλών πρακτικών μεταξύ των συμμετεχόντων από όλα τα κράτη μέλη, διεξήχθη επίσκεψη μελέτης σε σχολείο επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (AMIEDU School in Helsinki).

Οι εισηγήσεις που παρουσιάστηκαν στο Φόρουμ είχαν την ακόλουθη θεματική δομή:

Παρουσιάστηκε η εμπειρία αναφορικά με την εκπαίδευση ενηλίκων στην Φινλανδία και συγκεκριμένα πώς υποστηρίζεται το σύστημα της Δια Βίου Μάθησης στη χώρα, η συμβολή της δια βίου μάθησης και κατάρτισης στη βελτίωση της κοινωνικής ζωής των ενηλίκων και οι μέθοδοι ενίσχυσης των γνώσεων και των δεξιοτήτων τους. Έγινε αναφορά σε τρόπους ευέλικτης εκπαίδευσης και κατάρτισης των ενηλίκων που θα βασίζεται στις ανάγκες και τις προκλήσεις της αγοράς εργασίας.    

Κατά την επίσκεψη μελέτης (study visit) στο σχολείο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (AMIEDU School in Helsinki) έγινε ανταλλαγή απόψεων και καλών πρακτικών με εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενους καθώς και εργαστήρια που οργανώθηκαν σύμφωνα με το περιστρεφόμενο μοντέλο (carousel workshops) και εστιάστηκαν σε τρία θέματα που άπτονται της διασφάλισης ποιότητας: α) Τρόπους ευέλικτης μάθησης που θα επιτρέπει στους μαθητές να δημιουργήσουν τις προσωπικές τους διαδρομές μάθησης προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους καθώς και ψηφιοποίηση της μάθησης, β) Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και ο μεταβαλλόμενος ρόλος που καλούνται να έχουν και γ) Ενίσχυση της πολιτικής ένταξης και ανάπτυξης των συμβούλων σταδιοδρομίας.    

Ακολούθησε εισήγηση στην οποία παρουσιάστηκε η εμπειρία της Εσθονίας σχετικά με την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση στην Εσθονία, την ψηφιακή επανάσταση που αποσκοπεί στη βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων των ενηλίκων καθώς και το μεταβαλλόμενο ρόλο των εκπαιδευτικών.

Τέλος, παρουσιάστηκε η εμπειρία της Ουγγαρίας σχετικά με την ενίσχυση της διασφάλισης της ποιότητας στη Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση μέσω της ενίσχυσης των πολιτικών ένταξης και ανάπτυξης συμβούλων σταδιοδρομίας.