Skip to main content

The Union of Skills - Για μία Ευρωπαϊκή Ένωση των Δεξιοτήτων

Μοιραστείτε το!

  • Ένας στους πέντε ενήλικες δυσκολεύεται με την γραφή και την ανάγνωση
  • Ένας στους τέσσερις εφήβους σημειώνει χαμηλές επιδόσεις στην ανάγνωση, τα μαθηματικά και τις επιστήμες
  • Σχεδόν τέσσερις στις πέντε Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις αδυνατούν να βρουν εργαζομένους με τις απαιτούμενες δεξιότητες

Το ανακοινωθέν "Η Ένωση των Δεξιοτήτων"  (The Union of Skills) που εκδόθηκε στις 05.03.2025 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τη Συμβούλιο της Ευρώπης, την  Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή, και την Επιτροπή των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, σε συνέχεια του ανακοινωθέντος της 29.01.2025 "Μία Πυξίδα Ανταγωνιστικότητας για την ΕΕ" (A Competitiveness Compass for the EU) θέτει τις προτεραιότητες για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων σε τέσσερις άξονες δράσης:

Α. Αναπτύσσοντας Δεξιότητες για ποιοτική ζωή και εργασία 

Η ανάπτυξη δεξιοτήτων, η εκπαίδευση και κατάρτιση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για τη δημιουργία ποιοτικών θέσεων εργασίας και τη βελτίωση της ζωής

B. Αναβάθμιση και ανάπτυξη δεξιοτήτων σε τακτική βάση 

Η εκμάθηση νέων δεξιοτήτων θα πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της επαγγελματικής ζωής των ανθρώπων, ώστε να συμβαδίζει με τις εξελισσόμενες ανάγκες της οικονομίας και να διασφαλίζει τη διά βίου μάθηση.

Γ.  Διευκόλυνση ελεύθερης κυκλοφορίας εργαζομένων 

Η ελεύθερη "κυκλοφορία" των δεξιοτήτων σε ολόκληρη την ΕΕ θα απελευθερώσει το πλήρες δυναμικό της ενιαίας αγοράς.

Δ. Προσέλκυση, ανάπτυξη και διατήρηση ταλέντων

Η Ευρώπη πρέπει να προσελκύσει, να αναπτύξει και να διατηρήσει κορυφαία ταλέντα ζωτικής σημασίας για την καινοτομία, την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα.

Το ανωτέρω ανακοινωθέν, στο πλαίσιο της δημιουργίας μιας Ευρωπαϊκής Ένωσης Δεξιοτήτων, εκτός των άλλων, καλεί τα κράτη-μέλη να προχωρήσουν σε "Επέκταση της χρήσης των Μικρο-διαπιστευτηρίων ως ευέλικτων λύσεων μάθησης σύμφωνα με την ευρωπαϊκή προσέγγιση, ώστε να διασφαλιστεί ότι αυτά (τα Μικρο-διαπιστευτήρια) είναι αξιόπιστα, κατανοητά, εκδίδονται ψηφιακά και είναι συγκρίσιμα μεταξύ τομέων και χωρών"

Ο ΕΟΠΠΕΠ, στο πλαίσιο της εγκεκριμένης πρότασης "Continuing Vocational Training link to Micro-Credentials, MICRO CVET”, στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+ EQAVET NRPs 2023-2026, που υλοποιεί ως το Εθνικό Σημείο Αναφοράς (NRP) του ευρωπαϊκού δικτύου για τη Διασφάλιση Ποιότητας στην Επαγγελματική Εκπαίδεση και Κατάρτιση (EQAVET), ήδη εκπονεί μελέτη σχετικά με τις βέλτιστες πρακτικές για την ανάπτυξη, αξιολόγηση και αναγνώριση των Μικρο-διαπιστευτηρίων. Σε συνέχεια, θα ακολουθήσουν δράσεις για τη διερεύνηση της αξιοποίσης των Μικρο-διαπιστευτηρίων στο ελληνικό οικοσύστημα της Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης


  • Ο κύκλος ποιότητας

    Ο κύκλος ποιότητας

    του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τη Διασφάλισης της Ποιότητας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση.

  • Σκοπός και σχέδιο

    Σκοπός και σχέδιο

    Η δημιουργία ξεκάθαρων, κατάλληλων και μετρήσιμων στόχων και επιδιώξεων σε ό,τι αφορά στις πολιτικές, στις διαδικασίες, στα καθήκοντα και στους ανθρώπινους πόρους.

  • Υλοποίηση

    Υλοποίηση

    Η καθιέρωση διαδικασιών που να εξασφαλίζουν την επίτευξη των στόχων και επιδιώξεων (π.χ. ανάπτυξη συνεργασιών, συμμετοχή των ενδιαφερόμενων μερών, κατανομή των πόρων και οργανωτικές ή επιχειρησιακές διαδικασίες).

  • Εκτίμηση και Αξιολόγηση

    Εκτίμηση και Αξιολόγηση

    Σχεδιασμός μηχανισμών για την αξιολόγηση των επιτευγμάτων και των αποτελεσμάτων μέσα από τη συλλογή και επεξεργασία δεδομένων, με σκοπό την εμπεριστατωμένη εκτίμηση.

  • Αναθεώρηση

    Αναθεώρηση

    Ανάπτυξη διαδικασιών με στόχο την επίτευξη των επιθυμητών αποτελεσμάτων και/ ή νέων στόχων. Μετά την επεξεργασία της ανατροφοδότησης, οι κύριοι ενδιαφερόμενοι πραγματοποιούν συζητήσεις και αναλύσεις προκειμένου να σχεδιάσουν διαδικασίες πραγματοποίησης αλλαγών.

  • Δείκτες Ποιότητας

    Δείκτες Ποιότητας

    1. Χρησιμότητα των συστημάτων διασφάλισης της ποιότητας για τους παρόχους ΕΕΚ

    Μερίδιο παρόχων που εφαρμόζουν εσωτερικά συστήματα διασφάλισης της ποιότητας τα οποία καθορίζονται από τη νομοθεσία ή με δική τους πρωτοβουλία.

    Μερίδιο διαπιστευμένων παρόχων ΕΕ.

  • 2. Επενδύσεις στην κατάρτιση εκπαιδευτικών και εκπαιδευτών

    Δείκτες Ποιότητας

    2. Επενδύσεις στην κατάρτιση εκπαιδευτικών και εκπαιδευτών

    Μερίδιο των εκπαιδευτικών και των εκπαιδευτών που συμμετέχουν σε περαιτέρω κατάρτιση.

    Ποσό των κονδυλίων που επενδύονται.

  • 3. Ποσοστό συμμετοχής προγραμμάτων ΕΕΚ

    Δείκτες Ποιότητας

    3. Ποσοστό συμμετοχής προγραμμάτων ΕΕΚ

    Αριθμός συμμετεχόντων σε προγράμματα ΕΕΚ, σύμφωνα με τον τύπο του προγράμματος και τα επιμέρους κριτήρια.

  • 4. Ποσοστό ολοκλήρωσης στα προγράμματα ΕΕΚ

    Δείκτες Ποιότητας

    4. Ποσοστό ολοκλήρωσης στα προγράμματα ΕΕΚ

    Αριθμός προσώπων που ολοκλήρωσαν επιτυχώς / εγκατέλειψαν προγράμματα ΕΕΚ, σύμφωνα με τον τύπο του προγράμματος και τα επιμέρους κριτήρια.

  • Ποσοστό εξεύρεσης εργασίας σε προγράμματα ΕΕΚ

    Δείκτες Ποιότητας

    5. Ποσοστό εξεύρεσης εργασίας σε προγράμματα ΕΕΚ

    Προορισμός των εκπαιδευομένων ΕΕΚ σε ορισμένη χρονική στιγμή μετά την ολοκλήρωση της κατάρτισης, σύμφωνα με τον τύπο του προγράμματος και τα επιμέρους κριτήρια. Μερίδιο απασχολούμενων εκπαιδευομένων σε ορισμένη χρονική στιγμή μετά την ολοκλήρωση της κατάρτισης, σύμφωνα με τον τύπο του προγράμματος και τα επιμέρους κριτήρια.

  • 6. Χρήση των δεξιοτήτων στο χώρο εργασίας

    Δείκτες Ποιότητας

    6. Χρήση των δεξιοτήτων στο χώρο εργασίας

    Στοιχεία σχετικά με τη θέση εργασίας που απέκτησαν τα άτομα μετά την ολοκλήρωση της κατάρτισης, σύμφωνα με τον τύπο του προγράμματος και τα επιμέρους κριτήρια. Ποσοστό ικανοποίησης των εργαζομένων και των εργοδοτών σε σχέση με τις δεξιότητες και τις ικανότητες που αποκτήθηκαν.

  • 7. Ποσοστό ανεργίας

    Δείκτες Ποιότητας

    7. Ποσοστό ανεργίας

    Σύμφωνα με επιμέρους κριτήρια

  • 8. Επικράτηση ευάλωτων ομάδων

    Δείκτες Ποιότητας

    8. Επικράτηση ευάλωτων ομάδων

    Ποσοστό των συμμετεχόντων στην ΕΕΚ που έχουν ταξινομηθεί ως μειονεκτικές ομάδες (σε καθορισμένη περιφέρεια ή σε συγκεκριμένο χώρο απασχόλησης) με βάση την ηλικία και το φύλο. Ποσοστό επιτυχίας μειονεκτικών ομάδων με βάση την ηλικία και το φύλο.

  • 9. Μηχανισμοί για τον καθορισμό των αναγκών

    Δείκτες Ποιότητας

    9. Μηχανισμοί για τον καθορισμό των αναγκών

    Στοιχεία κατάρτισης στην αγορά εργασίας. Στοιχεία σχετικά με τους μηχανισμούς για τον εντοπισμό των μεταβαλλόμενων απαιτήσεων σε διάφορα επίπεδα. Απόδειξη της αποτελεσματικότητάς τους.

  • 10. Συστήματα για την προώθηση καλύτερης πρόσβασης στην ΕΕΚ

    Δείκτες Ποιότητας

    10. Συστήματα για την προώθηση καλύτερης πρόσβασης στην ΕΕΚ

    Στοιχεία για τα υφιστάμενα συστήματα σε διάφορα επίπεδα. Απόδειξη της αποτελεσματικότητάς τους.

Lastel
Κοινό
ΕΟΠΠΕΠ EQAVET Logo